Diálogos visibles

Fuxidos e guerrilleiros nos montes de Casaio

Cuándo

Dónde

Teatro Auditorio

Intervienen

Miguel Riaño Roa, Pablo López, Carlos Tejerizo

Presenta

Rubén Vega

L’Arqueoloxía pue rescatar monumentos espectaculares, pero tamién pue acercamos a la peripecia d’un colectivu, como nel casu del reductu de resistencia antifranquista nos montes d’Ourense, retratáu nel documental “Ciudad de la Selva”. Equí les escavaciones tienen el complementu de la información documental y la recopilación de testimonios orales, pero permiten el contactu cola materialidá cotidiana de la vida en rebeldía escontra un réxime fascista. Como herederos de la esperanza por algamar una sociedá más xusta y solidaria y en tiempos d’enfrentar un mundiu col fascismu de nueves n’ascensu, podemos sentir cerca a esos homes y a eses muyeres. Y vuélvense entá más cercanos, si cabe, sabiendo qu’ente ellos había varios asturianos, y dalgunos de Siero, xugando un papel importante.

Participantes

Miguel Riaño Roa

Nacido en Valladolid en 1989, es Graduado en Comunicación Audiovisual por la Universidad Pontificia de Salamanca, especialista en Doblaje y miembro del proyecto cooperativo Metropolis.coop, dedicado a la producción audiovisual y a la publicidad. Se inicia como cineasta en 2019 dirigiendo y produciendo numerosos cortos documentales de carácter historiográfico. La Ciudad de la Selva, es su ópera prima, cuenta la historia de los huidos del régimen franquista en torno a la población gallega de Casaio. En estos montes se plantea una resistencia activa contra el fascismo gracias al apoyo de algunos miembros de las comunidades locales, mientras son perseguidos por las fuerzas de la Guardia Civil.

Pablo López

Pablo López Gómez, licenciau n'Historia pela Universidá d'Uvieu y doctor n'Arqueoloxía pela Universidá de Llión. Mora y estudia el mediu rural. Ta especializau n'arqueoloxía agraria, arqueoloxía de montaña y arqueoloxía comunitaria participando en varios proyeutos y aiciones sociales orientaes al desenvolvimientu, memoria ya identidá rural.

Carlos Tejerizo

Carlos Tejerizo García es investigador en el departamento de Historia Medieval, Moderna y Contemporánea de la Universidad de Salamanca. Es coordinador de la Asociación Científica Sputnik Labrego, desde la que se han llevado a cabo diversos proyectos relacionados con la Memoria Histórica, que incluyen las excavaciones arqueológicas en la Ciudad de la Selva, el conjunto de campamentos de la Federación de Guerrillas de León-Galicia situadas en los montes de Casaio.

Para hacer posible esta actividad

Colaboran